Thursday 11 December 2014

PENYOKONG BOLA SEPAK MALAYSIA AKAN DIBUNUH SEBAIK TIBA DI STADIUM VIETNAM ?


PENYOKONG BOLA SEPAK MALAYSIA AKAN DIBUNUH SEBAIK TIBA DI STADIUM VIETNAM ? | Di Vietnam Ancaman menunggu pasukan dan juga penyokong. Apa tindakan FAM jika rakyat kita di serang?


Penyokong Bola kita Susahkan pasukan Harimau Malaya.Dulu pemain kita kena naik kereta kebal akibat takut diserang penyokong Indonesia. Tapi itu kerana sikap fanatik dan marah kepada pasukan kita yang dirasa lebih hebat dari pasukan mereka.Kali ini lain pulak kisah nya , bukan sahaja pasukan bola sepak kita di ugut malah penyokong juga bakal akan di ancam kerana kemarahan penyokong Vietnam.


Jika kilang di sempadan Vietnam/Thailand mereka sanggup bakar satu ketika dulu , apa lah dengan penyokong kita nanti di Vietnam.Di laman Fb sudah ada ternampak beberapa ugutan gambar keranda dan juga pisau yang menunggu Harimau Malaya ada penyokong tika berkunjung di Vietnam. 


Penyokong bolasepak kita yang terlebih emosi yang tidak bertempat dimana mereka menggangu dan menyerang penyokong Vietnam boleh di kira sebagai pencetus kemarahan.


Selain itu pemain kita yang mental nya masih lemah bila melihat ribuan penonton dan terbawa bawa perangai kampung ia itu kasar tidak bertempat dan kelakuan merugikan seperti late tackle dan kekasaran yang mengundang yellow card atau pun boleh di buang padang.


Pemain harus professional supaya tidak merugikan dan mematah rentak game dengan kelakuan "tidak perlu" dan tidak menguntungkan pasukan.


Walaupun nampak seperti tiada lagi peluang kerana konsistensi pemain Vietnam yang bersungguh dibanding kan dengan pemain Malaysia yang kelihatan "berat" tidak bermaya serta tua ,namun apa apa pun boleh berlaku di padang, dan kita hope for the best sahaja.Tapi soal keselamatan lah yang paling merisaukan, semua nya kerana penonton kita mencetuskan kemarahan yang tidak patut pun ujud.




Sangat mengejutkan bila terbaca printscreen ini penyokong vietnam ini sedangb menunggu penyokong Bola sepak Harimau Malaya untuk dibunuh? atau apa lagi perkataan yang sesuai jika ia menggunakan pisau?

No comments:

Post a Comment